The HSP-Support Group Europe Forum Index
The HSP-Support Group Europe
Working on the Hereditary Spastic Paraparesis

FAQFAQ     SearchSearch      MemberlistMemberlist     UsergroupsUsergroups    RegisterRegister  
  ProfileProfile    Log in to check your private messagesLog in to check your private messages    Log inLog in 
  Chat [1]    ForumSpy  

Adgangsforhold

Post new topic   Reply to topic    The HSP-Support Group Europe Forum Index -> Debatforum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kaare

PostPosted: Mon May 17, 2010 07:41    Post subject: Adgangsforhold Reply with quote

Kopi af mail til Københavns socailborgmester Mikkel Warming

Hej Mikkel Warming.

Måske er det slet ikke dig jeg skal skrive til, vil du så sørge for at brevet bliver vidersendt til det rigtige kontor.

Jeg´har boet i AAB afd. 23, Hjortøgade 5, 2100 Ø. Mail afd23@aab.dk siden december 1976, jeg har hvert år siden, når det har været muligt deltaget i vores beboermøder., som bliver holdt på Strandvejsskolen.

Da min sygdom prodigierer, er det nu sådan at jeg ikke kan komme med til beboermødet, fordi adgangsforholdene består af en meget lang trappe og i følge vores varmemester ikke andet.
Det er smadder ærgerligt, at jeg ikke kan deltage i dette møde som har en rigtig god dagsorden med gode forslag..

Jeg talte med varmemesteren kl. 7.30 i dag og han sagde at sådan er det, det er for at spare penge, så jeg aftalte med ham at jeg kunne ringe efter en anden ejendomsfunktionær som så ville hjælpe mig ned af trappen. men hvis han så ikke har sin telefon åben, så kan jeg stå alene tilbage i mørket, og vælge at tage trappen med risiko for at falde ned af den, eller også at tage hjem igen.

Det er meget nedværdigende at skulle blive afvist på den måde, og I følge FN's handicapkonvention som Danmark har vedgået må man ikke må diskriminere handicappede.

På mine egne og foreningens vegne.
Kåre Pedersen

Foreningen for ATAKSI / HSP
c/o Kåre Pedersen
Stakkesund 12 st. tv.
2100 København Ø

www.sca-hsp.dk

Sad Sad
.
Geir E

PostPosted: Tue May 18, 2010 14:23    Post subject: Diskriminerings- og tilgjengelighetsloven i Norge Reply with quote

Hei alle våre venner i Danmark

01.01.2009 fikk vi en lov i Norge som forbyr diskriminering av funksjonshemmede.
Dette er et lovverk som våre organisasjoner bruker aktivt både mot statlige/kommunale innstanser samt private utbyggere.

Lovteksten kan dere lkese på denne lenken:
http://www.lovdata.no/all/nl-20080620-042.html

På denne lenken finner dere en del klagesaker som er behandlet etter at loven trådte i kraft:
http://www.ldo.no/no/Tema/Funksjonsevne/Klagesaker/

I Norge har vi også noe som heter statens råd for likestilling av funksjonshemmede. De jobber mot våre statlige etater og har denne hjemmesiden - www.srff.no

Vi har også råd for fuksjonshemmede i alle landets fylker (amt) 19.stk og i landets 430 kommuner.

Legger ved en lenke til "mitt eget" kommunale råd som jeg også er leder av:
http://www.lorenskog.kommune.no/innsyn.aspx?response=moteplan&MId1=2684

Lykke til videre med tilgjengelighetsarbeidet i Danmark ! Very Happy

Geir
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website  
Geir E

PostPosted: Sun Jun 27, 2010 12:44    Post subject: Hefter i forbindelse med den norske tilgjengelighetsloven Reply with quote

Hei

Se

http://www.nhf.no/index.asp?mal=3&id=70229

Geir Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website  
Post new topic   Reply to topic    The HSP-Support Group Europe Forum Index -> Debatforum All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum